Deel 2

12 januari 2019 - Kuta, Indonesië

Zo goedendag allemaal, bijna iedereen vraagt waar blijft het tweede verhaal, zoals jullie weten, hebben wij het nog drukker dan thuis, ivm oppassen van de bende van ellende. Nu dat is gereduceerd tot een beetje luisteren. We moeten soms ook les geven, zoals lezen, rekenen en schrijven. Maar ja, dan blijven de oudjes ook up to day.

Zoals jullie weten hebben we het ook druk, met onze werkzaamheden zullen het maar noemen. Brieven schrijven naar diverse instanties want Nederland houdt niet op met de regeltjes. Niet op tijd binnen nergens meer recht op. We hebben ook diverse morgen’s bij het consulaat gezeten. Leuke meid, en wel wat opgestoken, ook moesten we natuurlijk naar de immigratie toe. Zelfs nu al twee keer. De eerste keer verkeerde lettertype, geen goede A4 tjes, weer terug naar een bureautje naast de emigratie, zelfs betalen moet via de bank. Maar helaas de mobiele bank was down. Dus half uur heen en terug om bij de bank te betalen. O,ja bijna al vergeten, zoals jullie weten is onze dochter niet van iets vieren dus ook geen kerst. We hebben maar iets gehaald bij Mac donald. Er zijn ook nog verjaardagen geweest, ibbe werd 5, Nancy 40, martien 68, en tenslotte Pomme 1 jaar. Oud en nieuw hebben we in Jimbaran gevierd. We hadden prachtig uitzicht over de zee, en er was al vuurwerk vanaf 11 uur. Ja, niet te geloven maar Nancy had vuurwerk gekocht voor de jongens. Dat door de vader deskundig werd aangestoken. Dagtochten hebben we nog niet gemaakt, wel zijn we natuurlijk bij diverse  Balinezen op bezoek geweest. Bali Joe (lederman), Arie ( de zilverman), de brommerman Ninja, en de meisjes en de familie. Ja dat was deze keer Iers anders want de drie jongens gingen mee. Ze hebben in de jungle gespeeld. Sensatie voor hun. Ook hebben we rietje bezocht omdat ze verhuisd is naar Denpasar. En woont zeer eenvoudig. De koffiebar ( de beste van Bali) is ons ritueel, daar proberen we iedere week een keertje naar tor te gaan, om te kletsen met de bewoners van Bali, Martien zijn hobby. Dansen staat even op nul, omdat er wel op vrijdag een orkestje zit, maar de oortjes van ons kunnen het geluid niet meer aan, dus wachten tot Ben Heart zijn optreden verzorgd. Ook hebben we diverse maken eten gehaald bij de Nic Mat, en dan naar Jimbaran gebracht om de kids lekker te laten eten. Diverse keren zijn ze bij ons komen zwemmen, en zijn wij naar de lippo mol gelopen om die kids de speeltjes van hier kennis te laten maken. Sander onze schoonzoon heeft zijn duikdiploma gehaald, en de jongens zijn gaan scaten en surfen, hebben ook daar les ingehad. Al bij al een drukke bedoeling dus. Nu wij hopen dat jullie iets van het verhaal begrijpen, omdat het zelfs voor ons een druk gedoe is. De foto’s volgen, elke dag een paar stuks. Lieve mensen bedankt voor de interesse en tot de volgende keer. Misschien zijn we nog iets vergeten maar dan maar de volgende keer.

knuffel van ons