Laatste week

27 maart 2024 - Kuta, Indonesië

Hier zijn we weer eindelijk voor de mensen die ons altijd bezoeken op deze site. Wij hebben veel te vertellen, o.a. Nyepi. Eerst aankomst Ine, leo en hennie. Ze blijven maar 3 weken. Die zijn inmiddels weer om. En zijn gezond weer thuis. Dansavond bij Palmbeach was elke week een succes. Na de Nyepi de optocht met de zelf gemaakte beelden, ieder jaar weer. In het bijzonder de wagen van Wayan nummer 12 (de zilverman Panco) zoals iedereen hem kent. Tussen door liep er ook nog een pindaman om zijn waar te verkopen. Zelfs de SVB was aanwezig voor de gehandicaptenzorg.
Ook was de dag erna een markt op het strand met vele hapjes en drankjes. Op Pantai kuta. Beschilderen levende slakken het moet niet vreemder worden. En deze dame (Mona) met haar armbandjes, voor Evie en Nola. We gingen ook nog op bezoek bij Ida (de meisjes) met haar nieuwe zoon. Same met Jack en Betsie.

Kort daarna de verjaardag bij Eric (Sigar) van Ida.
samen met Jos en Tantie een dag tocht met de chauffeur Joseph.

We gingen eerst naar Tenganan, Mangku Widiais een erg bijzonder dorp, het is het oudste dorp van Bali en door de bouw, de rust die er heerst en door zijn inwoners een bijzonder dorp. Zij leven volgens oude animistische religie. even uit de auto om foto’s te maken op naar Kungkawi, de koningsgraven. 332 trappen af ik natuurlijk niet. Daarna Tirza Empel. Wasplaats voor de Balinese
Tussendoor nog even naar de bank, ja jullie Ine het goed, dat kistje met hangsloten, zit allemaal buitenlands geld. Moet niet gekker worden. Ook zijn we nog richting lovina naar het weeshuis geweest om eten te brengen en een voetbal spel. We hebben ook nog Jacky en zij. Vrouw ( al meer dan 25 jaar onze vriend) opgezocht. We gaan ook iedere maandag en vrijdag koffie drinken met de Hollandse club koffie drinken bij Bubb Huch. Nog een paar dagen en de 4 maanden zitten er weer op. Nog wat inkopen, en opruimen en dan vliegen met Qatar. We hebben er ook weer zin in op naar Nederland te gaan. Vrienden we komen eraan. Liefs van ons en bedankt voor het lezen en kijken van onze website.

liefs van martien en ellie

1. Dorien:
    27 maart 2024
    Jullie hebben weer een mooie tijd gehad! We zijn blij dat er zometeen weer wat leven bij ons in de straat, aan de overkant is en jullie weer thuis zijn. Goede reis!
  2. Anny van Wanrooy-ten Have:
    Hoi Ellie en Martien,

Leuk jullie verhaal weer te lezen. Fijn dat jullie er weer zo van genoten hebben.
    Wij wensen jullie een hele goede vlucht en tot ziens in het weer warmere Nederland.
    Groetjes, Jos en Anny
  3. Alice:
    Hele goede reis terug!
  4. Henk de Vries:
    Lieve Martellie.
    Wat een heerlijk verhaal weer als afsluiting van jullie overwintering.
    De tijd lijkt weer omgevlogen en het voelt als of jullie twee weken geleden nog bij ons op bezoek waren. Maar dat komt omdat we zelf ook razend druk zijn, maar wie niet tegenwoordig. Kom veilig thuis ! Jullie huis en wij wachten op jullie ! Liefs ! En tot dan!!
  5. Joke:
    27 maart 2024
    Leuk dat we een stukje van jullie mee mogen maken . Gezellig
  6. Yvonne:
    28 maart 2024
    Alweer 4 maanden voorbij en weer mooie herinneringen gemaakt.
    Goede terugreis ✈️ en tot snel.
  7. Van breugel:
    28 maart 2024
    Heel goede reis het zit er weer op fijne thuiskomst tot snel

Jouw reactie