Eerste 4 weken okt 2018

17 november 2018 - Tuban, Indonesië

Hallo allemaal,

Natuurlijk zijn jullie allemaal benieuwd naar onze verhalen? Wij hebben heel veel al meegemaakt. Eerst bezoeken we een aantal mensen die hier wonen, ook hebben we weer nieuwe Balinezen ontmoet, en zijn uitgenodigd voor een etentje. Dat was al een ervaring opzich, daar bij hun de buurt, was een viswedstrijd, hoofdprijs een brommer, het was een sensatie, duizend mensen langs elkaar met 50 cm ertussen in een slootje. Natuurlijk werden we ook uitgenodigd om mee te vissen, maar was te duur! (3 euri), je weet hoe wij zijn die Nederlanders. Maar wij waren blij dat we het gezien hebben. Daarna zijn we elke zaterdagavond van de partij met onze Robbie in palmbeach om te dansen, tenminste met de ouwe knoken van ons. Dan eten we in het hotel saté ayam met heerlijke friet. Toevalliger wijs hebben we vrienden van ons ontmoet in ons hotel, die een villa hebben in lovina, daar hebben we inmiddels ook al twee dagen gelogeerd, en werden uitgenodigd tegen betaling om dolfijnen te spotten, vanaf de villa aan het strand werden we opgepikt. Het was een sensatie, ik wist niet dat we dit zo geweldig vonden. Het waren wel honderden dolfijnen.

weer een ervaring rijker.

Ook hebben we nachten niet geslapen in verband met het niet betalen van 3 capucinno ( de beste koffiecafe van bali) de zaak ging sluiten, en moesten met spoed vertrekken, we reden aan op de motor, en toen we om de hoek waren kwamen we er pas achter, we wilden teruggaan, maar het was eenrichtingsverkeer. Dus dan maar de volgende keer, we komen er nog wel in deze tijd. Ook zijn we verschoten wat hier allemaal gebeurt, alles volgebouwd op het strand. Niet te geloven. Ook hebben wij pech met de roepia die kelderd maar naar beneden, we denken eraan om in de kos te gaan en alleen maar aanmaak limonade er witte rijst te gaan gebruiken. Verder hebben we het naar ons zin, en hebben alweer ruim 2000 km gereden. Ijsjes bij MacDonald gaan er nog steeds in. Het weer is geweldig, pas een bui overdag gehad, alleen de aardbeving van 5.3 was hevig. Honderd kilometer hier vandaan, we stonden met onze spullen in de gang na de tweede schok, maar achteraf viel het mee.

nu jullie lezen en zien de helft wat we meegemaakt hebben, de volgende keer volgt de rest, fijn weekend allemaal en waarschijnlijk tot over 4 weken.

1. Kitty Vanden Heuvel:
    He Balinezen het gaat goed daar👍 Alleen maar
    Genieten heerlijk. Hier ook alles prima
    Mis het wel hoor.
    Vanmiddag verjaardag van Yvon morgen Tiny
    Op naar de feestjes.
    Doe iedereen de groetjes xx
  2. Henk de Vries:
    17 november 2018
    Nou lieve mensen, door jullie verhaal te lezen was ik er weer even bij. Kijk nu al weer uit naar het volgende verhaal. En jullie geniete, genieten, genieten. Liefs van uit Belgié . Henk/ Samuel
  3. Harrie Meevis:
    17 november 2018
    Wat een verhaal weer, ik hoop maar dat het goed gaat als heel de familie met de kinderen overkomen.De winter tijd komt eraan de komende week wordt er sneeuw verwacht.Het is maar stil op het firmament als jullie weg zijn.We wensen jullie de komende tijd zonder veel aardbevingen, veel reisgenot en veel plezier,Ellie pas op je enkel met al dat dansen en spoedig tot horens Ivonne en Harrie
  4. Fanny Bovers:
    17 november 2018
    Hoi Ellie en Mart, leuk jullie wedervaren van de vakantie te mogen lezen. In jullie thuisland hier dreigt er een koude front aan te komen, dus prijs je maar gelukkig met twee thuishavens. Geniet en ik wacht op jullie volgende reisavontuur.
  5. Ed en Nel:
    17 november 2018
    Mijn hemel. Was het overdag of in de nacht, die aardbeving? Hoe gaat het verder met Mart en.... wanneer komt Nancy en haar gevolg jullie kant op weten jullie dat al. Nog veel plezier en lieve groeten vanuit Leerdam
  6. Joop en Mathilde:
    18 november 2018
    Zo, jullie beleven weer veel in de afgelopen weken. En dat is nog maar het begin.
    Wel even schrikken als je zo dicht bij een aardbeving bent. Laten we hopen dat het hier bij blijft! Jullie zijn wel heel krenterig hoor, 3 euro ;) Te veel concurrentie?
    Nog een paar dagen, dan is het gedaan met de rust. Grapje hoor! Wij hebben de kinderen achtereenvolgens een paar nachten te logeren gehad. Een soort afscheidsritueel voor de komende 3 maanden. Wij hopen (en verwachten) dat jullie met elkaar een fijne vakantie zullen hebben.
  7. Ellie en Martien:
    19 november 2018
    Nu vakantie houd hier nu op, en de opvoeding begint hier, hihi,
    Wij hopen dat ze het hun zin zullen hebben. Wij hebben al van alles geregeld, naar school kijken voor een uurtje, balinees dansen, keuken bezichtigen, familie ontmoeten, de foto’s volgen hoor.
  8. Lizette van Akkeren:
    19 november 2018
    Hoi Mart en Ellie! Gelukkig gaat het goed met jullie. Schrikken wel van het bericht over de aardbeving. Gelukkig goed afgelopen. Ja mooi hè bij zonsopgang in lovina kijken naar de dolfijnen!! Wij vonden het óók geweldig!! Nog een fijn verblijf.... lekker scheuren op de scooter!! En voor volgende maand héle mooie feestdagen!! Veel liefs van Ferry en Lizette!!