dag 9

6 september 2008 - Nha Trang, Vietnam

DAG 9

Dadelijk gaan we een boottocht maken langs een paar eilandjes. Over het algemeen is het water hier voor de kust helder blauw van kleur. Er is gelegenheid om vanaf de boot te zwemmen en/of te snorkelen in de Zuid Chinese Zee.

Maar eerst gaan we langs de vissershaven waar om  uur ’s morgens de vissen aan wal worden gebracht, om naar de veiling te brengen. Tijdens de boottocht zult u een bezoek brengen aan het zeeaquarium op het Tri Nguyen eiland met een mooie verzameling van zeevissen, koralen en zeeschildpadden. Het is ondergebracht in een soort cementen galjoenschip. De lunch is op de boot, waar we van tevoren een duik konden nemen vanaf de boot, zwemmen en snorkelen in de zuid Chinese zee.

We hebben ook volop foto’s gemaakt  van de bamboe mandenbootjes, welke door de vissers worden gebruikt.

Vanmiddag zijn we vrij. Eerst werken aan de webpagina en een kort slaapje doen, en om half acht worden we weer verwacht voor het diner. Daar kunnen we ook We zullen ook een bezoek brengen aan het zeeaquarium op het eiland Trie Nguyen

Zee aquarium in Tri Nguyen

Een van de grootste waterpaleizen van de wereld, en geopend in 1998. Het is ontworpen en gebouwd als een fossiliseerde boot.

De ontwerper heeft als levensonderhoud en enthousiasme zelf zijn eigen geld en het geld van de toeristen in de bouw gestopt. Zelf was hij een marine man. Rondom de bouw heeft hij een dam gebouwd, en het water eruit gehaald zodat hij het schip kon bouwen. Het gebouw lijkt op een zeer oude boot.

Tri Nguyen Aquarium ligt in  Bong Nguyen, op het Mieu Island.

NHA TRANG

Nha Trang is de hoofdstad van Khanh Hoa Provincie en telt 350.000 inwoners. De havenstad aan de Cai Rivier en de Chinese Zee staat bekend vanwege zijn prachtige stranden. De beste tijd voor een bezoek aan Nha Trang is tijdens het droge seizoen, dat hier duurt van mei tot oktober. Daarna begint de regentijd (met november als natste maand). De visserij is in Nha Trang zeer belangrijk en de stad heeft dan ook een grote vissersvloot.

Er zijn 59 provincies van Vietnam (Vietnamees: tỉnh). Daarnaast zijn er 5 steden (Vietnamees: thành phố trực thuộc trung ương) die gelijke bevoegdheden hebben als provincies en derhalve als provincie kunnen worden beschouwd.