Week 3 en 4

27 februari 2018 - Tuban City, Indonesië

Java,  ja dat zijn we weer, terug van Java. Samen met Kitty enTini, zijn we samen met Ari, (de parelman) en tevens ook reisleider, met de auto naar Java gereisd. Eerst 4uur naar de oversteek, dan met een oud gevalletje (volgens Nederlandse begrippen dan) overgestoken naar Java, aangekomen in Banyuwangi weer opnieuw kennis gemaakt met de vrouw van Ari, die in december bevallen was van hun zoon Joseph. Ze hadden al een zoon van 20wn een dichter van 14. Ook even de familie van zijn vrouw ontmoet. We waren van harte welkom en kregen soto sop, en saté ayam. Heerlijk was het. Maar ja we gingen een rondreis maken, dus de volgende dag naar Malang, via jember kalibaru, lumajang, Malang. Door de bergen het was mooi weer tot we rond 16.00 uur regen kregen en donker werd. De gemiddelde snelheid van 25 km per uur. Ook zijn we een landverschuiving tegengekomen, en daardoor gevaarlijk. Soms een bedjakrijder en ook wel eens een vrachtauto die door zijn as was gegaan. En stilstond in de bergen. Al bij al hebben we er 12 uur overgedaan. Aangekomen in Malang hadden we een hotel gevonden waar we een nacht zouden verblijven. Die was een verademing na deze gevaarlijke tocht door de spectaculairere bergen. De volgende dag zijn we Malang gaan bezoeken, toko Oen bij sommige mensen weten wat dat is. Een restaurant uit de koloniale tijd. Ook was er een kampoeng die verwaarloos was, en hebben de bewoners, als experiment verf gekregen en opgeknapt. Erg blauw. Maar wel ontzettend leuk. De volgende dag weer terug via, pasarouan, probolingo, Banyuwangi. Daar weer aangekomen, heerlijk nasi paté gegeten bij de familie van Ari, en zijn vrouw. De volgende dag een tocht gemaakt naar een vulkaan iJen, maar helaas hij was gesloten om 12uur. Maar de tocht was geweldig, eigenlijk een route om te evacueren als de vulkaan uitbreekt. Daarna, zijn we mart op gaan halen, want als jullie wel weten, is hij het liefste onder de mensen, om te kletsen (indonesch), en gingen daarna heerlijk koffie drinken, maar wat mart niet wist dat we naar een waterval gingen. Onderweg koffie drinken en lekkere hapjes nemen die terplekke werden gebakken. Ontzettend fijn om dit te zien en mee te maken, de prijs was lachwekkend. Op naar de waterval, Ari komt uit dit gebied en weet overal de weg. Ik ben maar boven  gebleven omdat ik slecht kan lopen. De volgende dag weer met de boot terug naar Bali. Het was een succes en misschien volgende jaar voor herhaling. Nu ik heb in een kort verhaal vertelt over onze ervaring. Tot de volgende keer.

1. H.Meevis:
    28 februari 2018
    Geniet maar van het weer het is op dit moment 7 graden onder 0 en morgen 9 gr verder mooie vakantie en groeten van Yvonne en Harrie
  2. Ed en Nel:
    28 februari 2018
    Geweldig eiland he Java. Prachtig om met de auto door te rijden. Ook de trein is een aanrader bv in jullie geval met de auto naar Yogyakarta, vandaar met de trein ( panorama plaatsen) naar Jakarta en weer over land terug met de auto. Wij wensen jullie nog veel plezier en vakantie pret. Hier in Ermelo is het op dit moment winterwonderland. Alles is prachtig hier, gisteren nog een fietstochtje gedaan maar nu ligt er sneeuw en kunnen we schaatsen op de tennisbaan. Helaas hangen onze schaatsen al aan de wilgen. Groetjes aan iedereen die we kennen en tot het volgende avontuur dan maar.
  3. Anny van Wanrooy-ten Have:
    28 februari 2018
    Hallo Ellie en Martien, leuk om het allemaal te lezen en de volgende vakantie ook maar eens met Arie mee te gaan!
    Geniet er maar van.
    Veel plezier maar weer op Bali en de groetjes aan iedereen.
  4. Joop en Mathilde:
    28 februari 2018
    Een mooi verhaal. Zo geniet men van de vakantie. Zet het voort!
  5. Lizette van Akkeren:
    1 maart 2018
    Nou Mart en Ellie zo te lezen hebben jullie het geweldig naar de zin. Leuk om het allemaal te lezen zijn we er óók een heel klein beetje bij. Zorg goed voor jezelf en beterschap met de knietjes. Een hele fijne tijd nog daar. Hier is het stervens koud.....maar het begint te wennen (niet)....nog een paar dagen en dan is de vorst voorlopig voorbij.... genieten jullie nog een tijdje ik lig languit op de bank met een heel dik warm vest aan en denk aan jullie. Haha krijg het er nu al warm van.veel plezier nog en tot het volgende reisverslag. Leuk al die foto's erbij!! Houdoe hè 😘😘😎😎 groetjes van Ferry en Lizette. O ja hoe gaat het met Netflix??? Werkt het goed?
  6. Francis:
    1 maart 2018
    Mooie reis! Lekker eten, genieten!!!!!
  7. Henk de Vries:
    6 maart 2018
    Hoi Ellie en Mart. Dit verhaal had ik nog helemaal niet gelezen? Soms krijg ik een melding, soms niet! Zat wat te scrollen , je moet immers wat als je met twee geopereerde knieén zit! Maar heb hier weer erg van genoten! Veel plezier nog!