de eerste twee weken

11 februari 2017 - Tuban, Indonesië

Hallo allemaal,

Hier een verslagje tijdens de vlucht we zijn een half uur later opgestegen, en net een lunch gehad. Tijdens de lunch vlogen we boven Oosterijk, en hebben we contact gemaakt met een afgestudeerd student. Zeer gezellig was het en hij reist door naar manilla, Philipijnen.

Nu een halfuur later zijn we volop bezig met de laptop en iPad.

Het is nog volop  licht dus slapen zal nog wel eventjes duren, we landen op Singapore, en werden met het wagentje naar de gate gebracht, het duurde wel ruim 20 minuten om naar de andere kant te gaan.

Na de volgende vlucht Singapore Denpasar duur twee uur en 35 minuten, daar ging alles vlot, en waren we om 11.30 uur in Palmbeach hotel..

even acclimatiseren werd de motor gebracht, en zijn we direct naar de bank, en telefoonshop gegaan.

Even wat Hollanders gebeld om een afspraak te maken om ’s avonds te gaan eten.

De tweede dag, was het harstikke druk met van alles, alles uitpakken, kijken wat er op het programma staat. Afspraak gemaakt met Jopi en Gerrie in Yaya Karta hotel. Lekker even koffie drinken en het program is voor de komende week vastgelegd.

Voor deze dames ook het een en ander geregeld, Maandag een dagje uit met z’n zessen.

Maandag: Op naar Kintamanie, via Ubud de rijstvelden, dan een koffieplantage met de beroemde Luwa koffie, deze kat was ook aanwezig,

Daarna zijn we naar een nieuwe attractie geweest, veel te duur 25 euro intree, en alles wat daar stond hadden we in het echt ook al gezien. Dus dit ging niet door. Toen zijn we gaan eten in Sanur, het blijft lekker Coortje, heerlijk genoten. We wilden nog even langs de orchideeën maar ook helaas 7 euro intree. Alles wat je nu in Bali wil zien kost intree, zelfs als je de weg wil gebruiken 30.000 roept pp. Is ongerekend 2.10 euri. Alleen om naar de krater te gaan kijken.

Het is een gekkenhuis geworden op Bali, ze zien alleen nog maar $$$$$ tekens.

We hebben het weer gehad, we hadden natuurlijk in het verleden alles al gezien, maar het feit dat dit zo moet gaan, vinden de Hollanders maar niets.

De resterende dagen alleen maar regen dus tussen de buien door gaan eten.

Het hele verhaal krijgt een totale andere wending, donderdag krijgt Jopi het omzettend benauwd, wordt naar het ziekenhuis gebracht, “s avonds hebben we nog een prettig gesprek en lachen hoort daar natuurlijk bij, ze wilde nog dat we bleven, maar het was al 21.00 uur. de volgende morgen kregen het afschuwelijk bericht, Jopi overleden aan aan hartstilstand.

De details van wat daarna volgt, laat ik achterwegen. Het was vee regelen door iedereen.

Vandaag is de kerkdienst in Holland voor Jopi en wij gaan ook even bij Pantai restaurant om 17.00 uur ook een klein bijeenkomst houden voor de Hollander die achter zijn gebleven.

De groetjes van de motormuizen

1. Ed en Nel:
    11 februari 2017
    We hopen maar dat de resterende vakantie minder heftig verloopt.
    Wij wensen jullie nog een fijne tijd toe.
    Ed en Nel
  2. H.Meevis:
    11 februari 2017
    Live Ellie en Mart, wat een heftig bericht van Jopi je zal het maar meemaken op vakantie en zo ver weg heel zwaar voor de nabestaande.Op dit moment ligt er wat sneeuw en het is koud.Heb de komende weken mooi weer en geniet elke dag er is zo wat gebeurd.liefs Yvonne en Harrie
  3. Francis:
    Dag lieve El en Mart,
    Mooi afscheid van Jopie aan het strand.
    Lgr. F/R
  4. Ellie en Martien:
    12 februari 2017
    dank je cisca en ron, we hebben toch gelachen en terug gedacht aan Jopi, dit zou ze ook gewild hebben. Ze was voor ons (en zeker voor Mart) een speciaal iemand.

dit was het laatste wat we voor haar konden doen

liefs Martien en ellie
  5. Coortje:
    12 februari 2017
    Ondanks dit slechte bericht toch nog een prettige voortzetting op Bali...
  6. Ellie en Martien:
    12 februari 2017
    ja gusteren hebben wij ook op het strand afscheid genomen van Jopi, nu kan de vakantie weer beginnen. Maar het weer is zeer slecht 3 dorpen zijn weggevaagd 15 doden, en we hebben pas een brommertocht gehad. ,maar hoe gaat het metjouw??

xxx Elleke
  7. Gre brom:
    12 februari 2017
    Zaterdag naar de uitvaart geweest met Gerrie en Hennie.was een mooie kerkdienst met veel mensen.ben blij dat we er bij waren,alhoewel ik Jopie nog niet zo lang heb gekend was het een goede afsluiting voor ons. Elly en Martin nog heel erg bedankt voor wat jullie voor ons hebben gedaan,hadden we wel even nodig.
  8. Boy en Shirley:
    16 februari 2017
    Hartelijk dank voor het afgeven van de envelop aan Dhanny.
    Geniet nog van jullie vakantie.

Groetjes Boy en Shirley
  9. Gerrie Mensink:
    20 februari 2017
    Ellie en Martien,
    Hartelijk dank voor jullie hulp tijdens het overlijden van Jopie Bruins.
    Jullie steun was voor ons heel belangrijk, maar jullie waren er voor ons.
    Liefs en ik hoop tot ziens
    Gerrie
  10. Ellie en Martien:
    21 februari 2017
    hallo Gerrie,

voor ons was het geen moeite, maar we zijn blij dat we jullie steun hebben kunnen bieden. Dit hebben we heel graag gedaan, dat doe je voor goede vrienden.
    we hopen elkaar snel weer te zien, om alles weer eens bij te praten.

liefs van martien en ellie