dag 17,18,19

28 augustus 2012 - Jaipur, India

Daar zijn we weer,

Van Pokhara naar Kathmandu, de innemende koningsstad. een levend museum vol paleizen, rijk gedecoreerde huizen en pagoda´s.

De wandeling gat door een kleurrijke bazaar met vele hindoetempeltjes en het prachtige Durbar Square. Ons geluk zat mee en zagen de levende Godin, Kumari, een meisje van tussen 6 en 12 jaar oud.

Daarna zijn we doorgereden naar de Swayambhunath tempel. ookwel apentempel genoemd.

Dag 19

Pashupathinath / Bhaktapur

Bedevaartoord Pashuppathinath, de oevers van de heilie Bagmati rivier dit is een plek waar de crematies plaatsvinden van de hindoe. Rondom deze tempel lopen veel gebedgenezers en Sadu´s, heilige mannen met as beschilderde gezichten.

Daarna zijn we doorgereden naar het UNESCO/stadje Bhaktapur. Stad van gouden tempels eeuwnoude pagode´s en paleizen.

Nu dit is onze laatste dag en morgen vertrekken we met het vliegtuig terug naar Delhi, waarna we doorvliegen naar Amsterdam. We hopen dat jullie genoten hebben, wij in ieder geval wel. Op naar de volgene vakantie.

bedankt nogmaals voor de grote belangstelling en tot de volgen