dag 9,10 en 11

21 augustus 2012 - Jaipur, India

Dag 9 en 10 en 11.

Dag 9 was een lange eis dag van 285 km. Maar we waren een 1 uur vroeger dan ze normaal gewend zijn. Om 5 uur op en vertrokken om 6.30 uur. We kwamen ’s avonds om 18.30 uur aan.

Veel  te zien onderweg. Annie (de reisleidster) trakteerde op een borrel rum met cola.

Bij aankomst zijn we direct gaan slapen. De volgende dag gingen we eerst naar de boeddha tempel en de stupa. Daarna gingen we naar een zijde makerij. Prachtig  dat oude beroep.

Dag 10

Rond 16.00 uur gingen we naar de Ganges in Varanasi. Wat erg wat we daar allemaal zagen.

Maar wel de moeite waard.   Eerst een crematie waar je niet mocht filmen, en foto’s maken. Maar een stank. We konden die avond niet met de boot omdat de stroming te sterk was.

’s Avonds gingen we terug en maakte een prachtig hindoe dienst mee op een boot.

Vanmorgen dag  11

Om 04.00 uur op en we vetrokken om 05.00 uur in de morgen om naar de Ganges te gaan waar mensen zich gingen wassen en de ceremonie gewoon door gaat, elke dag worden er 150 mensen gecremeerd. Wat per lijk ongeveer 40 kg hout per persoon kost en voor de bevolking kost die ongeveer 100 euro.

Al bij al hadden we dit niet willen missen, en hebben verder deze dag vrij. Morgen vertrekken we naar Nepal.

Groetjes mart en ellie