1e tour Bali 2012

27 februari 2012 - Denpasar, Indonesië

hallo allemaal,

We zitten weer als elk jaar op Bali Indonesia. Dit jaar gaan we met diverse mensen uit ons hotel Mandara cottage een paar tours maken.

Dit jaar gaan we met Toine en Alby elke zondag een tour maken. Maar later hier meer over.

Nu gaan we vertellen dat we samen met Anneke en Jan (vrienden van Sjan en Piet), zus van Bets en Jac. Met z'n allen op de motor gaan touren.

We hebben al voorpret alleen al wat en waar we naar toe willen.

Dde eerste tour gaat van Tuban-Ubud, Ubud -Tegalalang, Tegalalang-Tampaksering, Tampaksering-Bangli, Bangli-Ganyar, Ganyar-Tuban.

Het begon al goed, we werden na een kwartiertje in Sanur aangehouden door de Politie. Jan en Anneke werden meegenomen naar het politiebureau (maar verloren onderweg de agent). Ze waren de weg kwijt geraakt, en hadden gelukkig zoals iedereen een telefoontje bij zich.

Ook werden bets en jac aangehouden. Belde ons meteen op en we zeiden niet betalen. Dat hebben ze ook niet gedaan. Jjan en Piet werden iets verderop aangehouden. Piets had zijn portemonai al getrokken en moest 360.000 Rp betalen. Meer had hij niet bij zich. Wij werden ook door hun gebeld. wij waren niet aangehouden, en toen mart erbij kwam, was het leed al geschied. Geld weg en jan en anneke ook. Mart gaan zoeken en ze zaten al midden in Denpasar. Toen we na 2 uur weer bij elkaar waren begon het heel hard te regenen. Lekker balikoffie gedronken en de verhalen verteld over dit avontuur. Door naar Ubud, met een vertraging van 2 uur.

Van Ubud naar Tegalalang, Tegalalang-Tempaksering.

* eerst naar Teristampul (de wasplaats voor de Balininezen).

* dan Guningkawi (koningsgraven)

Tempaksiring-Bangli, Bangli-Ganyar, Ganyar-Tuban, daar hadden we ook weer een stop, maar dat was omdat Jan en Anneke een lekke band hadden. Band plakken en op naar het hotel.

Al bij al was het een gezellige dag met veel belevenissen van Bali (de goede en de slechte). Maar we hadden wel wat te vertellen.

groetjes van martien en ellie

1. Anneke en Jan:
    27 februari 2012
    Op dit moment zijn we klaar om weer naar Nederland te vliegen.
    We vonden het een schitterende ervaring om met jullie samen mooie toeren te maken,en ook om jullie te ontmoeten.
    We hebben genoten van de trippen op de brommer,en nemen deze mooie herinnering mee naar Nederland.
    Lieve Ellie en Mart bedankt liefs van ons 2tjes xxx
  2. Toine:
    27 februari 2012
    mooi verhaal el, ik weet zeker dat ze genoten hebben...ondanks de mindere ervaring met de balinese politie. wat een laaielichters..