na 4 weken

8 februari 2020 - Kuta, Indonesië

hallo trouwe lezers,

hier weer een verhaaltje van ons, waar weer heel veel gebeurt is.

Op dinsdag 21 januari, zijn we onze eerste tour gaan maken met Toine en Alby, waar heen was onbekend. Dus zoals gewoonlijk rijden jut en jul, oftewel de motormuizen maar ergens naar toe, waar we denken nog nooit geweest te zijn.

Iedereen was optijd uit zijn bed, insmeren en vertrekken maar. richting Martha, Kintamanie. Een hele mooie route, en soms 'n slechte weg. Twan zeker had last van zijn zitvlak dus op tijd stoppen was aan te raden, al bij al hebben we toch zeker die dag 150 km gereden. Hij wilde om 15.00 uur naar huis. Nog even wat gedronken bij hun thuis, en op naar Palmbeach.

23 januari zijn Martien en ik naar kopi bali geweest in Denpasar, de heerlijkste koffie van bali, maar net als overal koffie duurder en kleiner kopje, geen koekje meer erbij, maar gezellig was het wel. Martien heeft zijn taal op kunnen halen met wat studenten die daar ook aanwezig waren.

Iedere morgen tussen 6 en 7 uur in de ochtend ga ik zwemmen, diverse malen had ik al gezien de bloem in bloei van de Dragon Fruit, Pitahaya of cactusfruit genoemd. Drakenfruit is de vrucht van een cactus. Drakenfruit komt oorspronkelijk uit Midden en Zuid America. Later werd hij geïntroduceerd in Vietnam. Tegenwoordig wordt de vrucht veel gekweekt in Zuid-Oost Azie. Hier staat hij in dd tuin bij het zwembad in Palmbeach. Het fruit heeft een zoetige smaak. Het is een zeer gezonde vrucht. Hoog gehalte vitamine C, B1, rijk aan Calcium, onverzadigde vetten (de gezonde vetten), vezelrijk, boordevol antioxidanten, positieve invloed op genezing van wonden, stofwisseling, voorkomen van slecht ogen, hydraten van de huid, verlagen van cholesterol. Wat zullen wij hier toch op Bali gezond worden (of gezond al zijn), want Maria (de eigenaressen) van Palmbeach zet diverse malen het fruit bij het ontbijt.

Zaterdag even Wayan (zilverman)  laten komen armband gekocht en voor ons Coortje even iets laten maken.De Hollandse club stroomt langzaam binnen en weten op het strand, als het weer toelaat. heerlijk en zeer gezellig. Daar hoort natuurlijk ook de zonsondergang bij. Elke dag hebben de harpoenjager verse vis gevangen, en Wim laat ons zien hoe dat het eruit ziet.

Op Zaterdagavond is er altijd dansen waar ook divesrse Hollander komen, zo ook riet, de zus van Bets, en aar dochter desiree. Jack zag zijn kans om lekker met dat mooie petekind te gaan dansen. zag er goed uit.

Op dinsdag 25 januari hebben wij Danny (de dokter) gebeld omdat Aad van Tilly heel erg ziek was, hij moest ook direct naar het ziekenhuis toe, en hadden longontsteking. Niet de bekende Coranavirus hoor. Vandaag hopen we dat hij naar huis mag. Ligt inmiddels al 12 dagen in het ziekenhuis.

Ook levert WhatsApp diverse informatie op, Yvonne en Wim stuurde mij een foto van Kara Para film op en nu ben ik daar weer aan verslaafd.

Al bij al hebben wij het zo druk, dat er bijna geen tijd is om leuke (hihi) dingen te doe.

Dit was weer een klein verslagje van de afgelopen 14 dagen.

Groetjes en iedereen een dikke knuffel van Martien en ellie.

1. Coortje:
    8 februari 2020
    Lekker genieten daar in Bali. Morgen wordt het hier zware storm....dus ff wat maatregelen nemen hier.
    Nog 4 weken aftellen..........😂🙏🍀
  2. Kitty Vanden Heuvel:
    8 februari 2020
    Hoi allemaal weer veel ondernomen.
    Mooi om te lezen. Niet te veel genieten want dan word ik jaloers 😘 is Bets en Jac er ook.
    Hier gaat alles goed. Gestaag vooruit. Beetje stukwerk. Dan de schilder nog. Heel veel plezier daar.
  3. Anny van Wanrooy-ten Have:
    8 februari 2020
    Hallo Ellie en Martien, Dank je wel voor het leuke reisverslag. Fijn dat jullie het weer zo naar de zin hebben en genieten. Ik mis het wel een beetje. Over 2 weken vertrekken wij naar Cuba. Het is ook een mooie reis ben benieuwd! Naar om te horen dat Arie gestorven is. Weet je al wat de oorzaak hiervan was?
    Wens jullie nog een mooie tijd op Bali en groetjes aan alle bekenden daar. Veel plezier met dansen! Groetjes Jos en Anny
  4. Nellie:
    8 februari 2020
    ziet er allemaal gezellig uit .
    nog fijne dagen in bali
    nellie
  5. Henk de Vries:
    8 februari 2020
    Hoi Ellie en Mart! Martellie vindt ik leuker. Weer een mooi verhaal met een hoop wetenswaardigheden. Lekker om te lezen. Ik voel de zon , ruik de geuren van het fruit en de heerlijke koffie die je beschrijft terwijl ik je verhaal zit te lezen. Mart lekker bezig de taal nog beter onder de knie te krijgen , en zo blijven jullie lekker doen wat jullie fijn vinden. Ook met de vitaminen zit het wel goed. Morgen wordt er in Nederland een zware storm voorspelt code Oranje ( de storm heeft zelfs een naam ) en we houden allemaal onze adem in. Jongens vergeet niet te dansen , want dat moeten jullie wel blijven doen. Liefs van uit het Belgiese , En verder “ Genieten, Genieten, Genieten.
  6. Ed en Nel:
    9 februari 2020
    Lekker begin van de dag hé als je zo vroeg al gezwommen heb. Ik ga ook nog regelmatig maar hier is dat niet om 6 uur maar bij
    Mij begint het feest om half negen.
    Om 6 uur is het nog pikke donker en krijg je mij niet uit bed, pas zodra het licht word krijg ik nijging me in te spannen. Fijn dat jullie nog steeds tochten kunnen maken op de brommer gezellig dat Bets en Jack er ook weer zijn. Hebben jullie weer een leuk groepje met Alby en Toine erbij, veel plezier maar doe voorzichtig het word overal steeds maar drukker. Groetjes van ons !
  7. Alice:
    10 februari 2020
    Wat een heerlijk verslag weer zeg! Lekker om te lezen terwijl het hier stormt en regent,voel bijna de zon!
  8. Lizette van Akkeren:
    13 februari 2020
    Hoi Mart en ellie... Fijn om te lezen dat jullie het naar de zin hebben. Lekker toeren met de scooter... mooie nieuwe plekjes ontdekken.. mocht er nog iets zijn wat jullie niet gezien hebben. Hier staat na de storm alles nog recht. Wel veel schade door Nederland maar uiteindelijk viel het mee. Dit weekend weer harde wind en veel regen. Maar niet mauwen het is blijkbaar nog steeds te droog overal. Wij genieten van de kleinkinderen die iedere keer komen logeren. Hoe gaat het met de zieke?? Al terug uit het ziekenhuis. Erg om dan daar te moeten liggen...je gaat naar Bali om te genieten en niet om in het ziekenhuis te belanden. Hopelijk komt het goed. Voor jullie een fijne tijd daar. Mooi om het van hieruit te volgen. Een hele mooie tijd daar met zijn allen en we zijn benieuwd naar het volgende reisverslag. Zijn we er zo toch een heel klein beetje bij. Dikke knuffel van ons. Geniet ervan😘😘😘😎
  9. Van breugel:
    24 februari 2020
    Hoi Mart en El zo te zien hebben jullie het goed naar de zin geniet er nog maar lekker van , veel plezier en lieve gr van ons